Scientists: Sunshine May Help Prevent Cancer
Adding sunscreen may do more harm than good when going to beach this summer. According to recent studies, vitamin D, also known as the sunshine vitamin, may help prevent skin cancer.
Dr. Edward Giovannucci, of Harvard University, lead the study and many scientists reccommend 15 minutes of ’safe sun’ a few days a week to scare off skin cancer.
Many studies observing big groups of subjects found that those with greater vitamin D levels also had lower cancer rates. For some of
these studies, doctors used blood samples to measure vitamin D, making
the findings particularly strong. Even so, these studies aren’t the
gold standard of medical research a comparison over many years of a
large group of people who were given the vitamin with a large group who
didn’t take it would be necessary. In the past, the best research has reduced health
claims involving other nutrients, including vitamin E and beta carotene.
Posted: May 23rd, 2005 under Uncategorized.
Comments: none


Write a comment